روش های آبرسانی پوست

روش های آبرسانی پوست

آبرسانی یا هیدرودرمی پوست با سه روش انجام می شود. برای بازدهی بالاتر ، بهتر است هر سه روش در کنار هم استفاده شود .

آبرسانی از درون پوست

یک اصطلاحی در بین متخصصین علوم تغذیه و درماتولوژیست ها وجود دارد که می گویند “تغذیه پوست از طریق آبهای زیرزمینی صورت می گیرد.” این بدین معنی است که قسمت اعظم آبرسانی به پوست از درون بدن اتفاق می افتد . این امر با تغذیه مناسب اتفاق می افتد .

تامین آب سلولهای پوستی تنها با نوشیدن آب اتفاق نمی افتد . نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در طول روز شرط لازم سلامتی و آبرسانی پوست است اما شرط کافی نیست .

سبزیجات گزینه مناسب برای آبرسانی پوست
سبزیجات گزینه مناسب برای آبرسانی پوست

آب خیلی زود دفع می شود و ماندگاری کمی در بدن دارد . بنابراین تامین رطوبت سلول های پوستی می بایست با غذاهایی که حاوی آب هستند و ماندگاری بیشتر در بدن دارند انجام شود .

سبزیجات حاوی مقادیر خوبی از آب هستند که در بدن ماندگار ترند . خوردن میوه ها و سبزیجات برای حفظ و تامین آب مورد نیاز بدن اکیدا توصیه می شود . بنابراین در هر فصل ، از میوه های آن فصل فراوان استفاده کنید و هرگز تصور نکنید خوردن قرص های مکمل ویتامینه می تواند تمام نیازهای بدن شما را به میوه ها و سبزیجات برطرف کند .

آبرسانی از طریق هیدرودرمی پوست 

امروزه در کلینک های زیبایی پوست اقدامات مربوط به آبرسانی پوست انجام می شود که بطور موقت در آبرسانی و تامین رطوبت مورد نیاز سلولهای پوست مفید است . اما فراموش نکنید این کار تنها یک روش موقت است و می تواند برای مدتی کوتاه آب مورد نیاز پوست را تامین کند.

با این روش به دلیل رطوبت رسانی به سلول‌های لایه شاخی ، پوست شاداب‌تر و چین‌وچروک سطحی پوست کمتر می‌شود .

آبرسانی به پوست از طریق مزوتراپی
آبرسانی به پوست از طریق مزوتراپی

در این روش به‌وسیله دستگاه هیدرودرمی ، ژل آب‌رسان به سلول‌های خشک‌شده ، رسانده می‌شود . هیدرودرمی با استفاده از آب ، اکسیژن و گازهای پزشکی دیگر که در سرعت فوق صوت عرضه می شود ، شستشو پرفشار  به آرامی در پوست انجام می شود .

این شستشوی آرام باعث باز شدن حفره ها و از بین بردن مواد زائدی است که به صورت طبیعی در طول چندین سال در پوست ایجاد شده اند . لذا پوست با طراوت تر، جوان تر و صاف تر می شود .

برای آنکه بطور مداوم رطوبت رسانی به پوست انجام شود ، باید عادت های رفتاری زندگی مان را طوری تغییر دهیم تا اولا از دست رفتن رطوبت طبیعی پوست را به حداقل برسانیم و ثانیا آبرسانی به پوست را از روش های طبیعی مانند تغذیه مناسب بطور مداوم انجام دهیم .


بیشتر بخوانید : هیدرودرمی پوست 


حفظ رطوبت و  آبرسانی از طریق محصولات مراقبت از پوست

محصولات مراقبت از پوست به دو طریق می توانند به رطوبت پوست کمک کنند . اول از طریق حفظ آب طبیعی سلولهای پوست و دوم از طریق نفوذ آب به درون پوست .

مرطوب کننده هایی که در بازار وجود دارند از ترکیبات مختلفی ساخته شده اند . هر ماده ای که در هر مرطوب کننده وجود دارد ، کاربری آن محصول را مشخص می کنند .

برخی از مرطوب کننده ها هستند که فقط روی سطح پوست می نشینند و یک لایه محافظ بر روی پوست ایجاد می کنند که از تبخیر آب طبیعی درون پوست جلوگیری می کنند . این مرطوب کننده ها چرب هستند و برای افرادی که پوست چرب دارند زیاد مناسب نیستند .

گروه دیگری از مرطوب کننده ها هستند که در فاز روغن از ترکیباتی استفاده شده است که چرب نیستند . آنها نوعی سیلیکون هستند که از استرها تشکیل شده اند .

کرم های مرطوب کننده برای آبرسانی به پوست
کرم های مرطوب کننده برای آبرسانی به پوست

این گروه از مواد چرب نیستند ، خاصیت جوشزایی ندارند و باعث مسدود شدن منافذ پوست که دلیلی اصلی جوش زایی است نمی شوند .

در این گروه از مرطوب کننده ها به جای استفاده از روغن های طبیعی که چرب هستند از سیلیکون ها مانند دایمتیکون استفاده می شود که مزایای مرطوب کنندگی را دارد ولی معایب چرب بودن برای پوست چرب را ندارند .

افرادی که پوست چرب دارند می بایست از این گروه از مرطوب کننده ها استفاده کنند . شما می توانید ترکیباتی مانند گلیسیرین، آلفاهیدروکسی اسید، کلاژن، هیالورونیک اسید، لاکتیک اسید و آمینواسیدها را در لیست ترکیبات آنها مشاهده نمایید .

 


تنظیمات سئو توسط شرکت کلینیک 24